Jak uciszyć rozgadane audytorium 2

Gdy ktoś przeszkadza Tobie oraz pozostałym uczestnikom prezentacji, musisz działać zdecydowanie. Musisz pokazać, że masz kontrolę nad sytuacją. Czasami zdarza się, że jakaś grupa na widowni po prostu chce sprawdzić (z czystej babskiej ciekawości) jak sobie poradzisz. Ludzie bywają złośliwi… Ale my pokażemy im jak to się robi w […….](tu możesz wpisać nazwę miejscowości, w której mieszkasz).

Jak poradzić sobie z osobami przeszkadzającymi nam w prezentacji? Zastosuj metodę siedmiu kroków.

Krok pierwszy – spójrz znacząco na rozmawiające osoby – daj im do zrozumienia, że zlokalizowałeś źródło hałasu.

Krok drugi – mów nieco ciszej i poczekaj aż gadający zorientują się, że są głośniejsi od Ciebie. Być może to wystarczy aby zakończyli pogawędkę.

Krok trzeci – jeśli okaże się, że jednak nie wystarczyło, przerwij prezentację na kilka sekund. Rozmawiający też przerwą swoją konwersację (oby na długo). Jeśli nadal mówią, zastosuj kolejną pauzę.

Krok czwarty – Nadal gadają! Nie jest dobrze… Teraz podejdź do rozgadanego towarzystwa, kontynuując przemówienie. Stań za ich plecami. Teraz to oni się denerwują. To naprawdę nieprzyjemne uczucie gdy ktoś stoi za Tobą. Postój tak kilka minut (jeśli pozwala Ci na to scenariusz wystąpienia)

Krok piąty - Gdy powyższe sposoby nie pomogą, zwróć sie do przeszkadzających z pytaniem: „Czy mogę w czymś Państwu pomóc?” Oczywiście odpowiedzą, że w niczym ale Ty spodziewałeś się tej odpowiedzi (w końcu nie możesz pomóc im w gadaniu)

Krok szósty – Gdy powrócą do swojego ulubionego zajęcia czyli wyprowadzania Cię z równowagi, powiedz: „Widzę jednak, że Państwo nadal rozmawiają. Czy macie jakieś pytania dotyczące tej części mojej prezentacji?” W tym momencie uciążliwi kursanci wiedzą, że nie odpuścisz i na 90 procent zakończą rozmowę.

Krok siódmy – Rozwiązanie ostateczne – zabrzmiało poważnie i tak ma brzmieć. W sytuacji gdy wszystko zawiodło, zwróć się do uczestników zainteresowanych Twoim wystąpieniem z pytaniem: „Czy chcą Państwo pracować w takim hałasie?” Oczywiście, że nie chcą ale boją sie wyartykułować tę potrzebę. Twoje pytanie ma ukierunkować ich frustracje właśnie na „gadaczy”. Może nawet ktoś z zainteresowanych osób zwróci uwagę przeszkadzającym. Ci ostatni muszą poczuć, że mają przeciw sobie nie tylko prowadzącego ale i pozostałą część audytorium. Z taka siłą trudno już „walczyć”. Dlatego skapitulują!

Wyjście ekstremalne – wyprosić z sali niesfornych widzów! Ja raz tak zrobiłem a opowiem o tym przy innej okazji.

Share on Facebook
Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

9 komentarzy

Zostaw komentarz

Imię:

Strona www:

Treść komentarza: