Słowa w komunikacji. Czy są aż tak ważne?

Pewnie, że słowa są ważne, ale nie tak bardzo jak myślimy!

Ludzie słyszą tylko 50 procent tego, co do nich mówisz (np. myślą w tym czasie o czymś innym, albo nie potrafią się skoncentrować). Jeśli powiem Ci, że z tej połowy „usłyszanej”, zapamiętają tylko 10 procent, oznacza to, że Twój słuchacz/rozmówca zapamięta tylko 5 procent tego, co mu powiesz!

Nie martw się tym, bo zazwyczaj ważniejsze jest to, jak coś mówisz a nie to, co mówisz. Dlatego:

  • najważniejsze rzeczy powiedz na początku i na końcu spotkania.
  • najważniejsze sprawy powtórz kilkakrotnie – zawsze podkreślając je w ten sam sposób intonacją i gestem.

powodzenia!

Share on Facebook
Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Zostaw komentarz

Imię:

Strona www:

Treść komentarza: