Reguła niedostępności, czyli to ostatni egzemplarz!

Przyznam się szczerze, mam spory kłopot z przedstawieniem ostatniej reguły wywierania wpływu. reguła niedostępności wydaje mi się tak perfidna, że aż granicząca z oszustwem. Z resztą sami osądzicie…

To ostatni egzemplarz!

Wielu z nas podatnych jest na działanie reguły niedostępności. Polega ona na przypisywaniu większej wartości temu co jest dla nas niedostępne. Rzeczy trudno osiągalne są cenniejsze. Drugi powód siły tej reguły jest następujący – nieosiągalność jakiegoś towaru/usługi oznacza utratę możliwości wyboru, czy podjęcia jakiegokolwiek działania, budzi w nas opór. Przejawem tego jest chęć posiadania tego co niedostępne.

Reguła niedostępności – Jak możemy ją wykorzystać?

Ograniczajmy nasze oferty : „do wyczerpania zapasów”, ograniczona liczba egzemplarzy”, „limitowana seria”, „nieprzekraczalny termin promocji”. Gdzieś to już widzieliśmy…

Niekiedy sprzedawcy posuwają się do skrajnego wykorzystania tej techniki. Informują, że artykuł, który klient właśnie ogląda jest już sprzedany a na dodatek był to ostatni egzemplarz! Automatycznie podnoszą w ten sposób jego wartość w oczach klienta. Prosi on oczywiście o sprawdzenie czy naprawdę nie ma na zapleczu jeszcze jednego. Okazuje się, że akurat był! Jak można się domyślać, klient kupuje natychmiast towar, którym jeszcze kilkanaście minut temu był ledwo zainteresowany…

Share on Facebook
Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Zostaw komentarz

Imię:

Strona www:

Treść komentarza: