Zacznij od zadawania pytań

Z poprzedniego artykułu dowiedziałaś/łeś się jak rozpocząć prezentację aby widzowie pomyśleli, że jesteś do rzeczy i warto Cie posłuchać. Po taki początku proponuję aby jeszcze bardziej upewnić ich w przekonaniu, że Twoja prezentacja będzie dla nich użyteczna.

W tym celu rozpocznij swoje wystąpienie od zadawania pytań. Pamiętaj o tym, że w erze internetu ludzie są przyzwyczajeni do samodzielnego wyszukiwania informacji, zatem rozmowa z widzami pozwoli Ci od samego początku zaangażować ich w tok Twojego wystąpienia.

Zacznij od tego: „Wasz czas jest bardzo cenny. Chcę aby moje informacje były dla was użyteczne i praktyczne, dlatego porozmawiajmy przez chwilę czego spodziewacie się po mojej prezentacji, w czym mógłbym Wam pomóc?”

Oczywiście przez wystąpieniem, najlepiej kilka dni wcześniej, zbierz informacje na temat swojego audytorium aby ich problemy i oczekiwania Cię nie zaskoczyły. Zadając jednak pytanie „w czym mogę wam pomóc?” wprowadzasz dobry nastrój wśród widzów. Dlaczego?

1. Zamiast prezentować swój punkt widzenia oddałeś im głos. Ludzie pomyślą” „Gość naprawdę się nami interesuje!” Niewielu prezenterów tak robi, zatem wyróżnisz się pozytywnie.
2. Angażujesz ich i przykuwasz uwagę.
3. Zamieniasz swoją prezentację w rozmowę. Podczas rozmowy łatwiej nawiązać kontakt i dojść do porozumienia.

Jakie pytania masz zadać?
1. Pozwólcie, że trochę lepiej Was poznam. Ilu z was pracuje w tej branży 5 lat lub dłużej?
2. Co sadzicie o planowanych zmianach? Kto jest za, kto ma wątpliwości co do tej kwestii?
3. Co Waszym zdaniem jest największym problemem?
4. Czy macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?
5. Jakie są Wasze obawy związane z planowanymi zmianami?

Jak zauważyłeś to pytania na prezentację związaną z wprowadzeniem zmian w firmie, czyli taka, powiedzmy „kryzysową”

Koniecznie w trakcie prezentacji odnieś się do kwestii jakie poruszali Twoi rozmówcy. Idealnie byłoby, gdybyś potrafił wymienić z imienia lub przynajmniej wskazać osobę, która poruszyła dany temat. Chwal ludzi za aktywność.

„Tak jak celnie wskazał to pan Marian z działu marketingu…” lub „Jak trafnie ujęła to pani Mariola z sekretariatu…”

Rozumiesz o co mi chodzi, prawda?

Share on Facebook
Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

2 komentarzy

Zostaw komentarz

Imię:

Strona www:

Treść komentarza: