Zapisuj uwagi uczestników prezentacji

Nieraz podczas prezentacji znajdziesz się w sytuacji gdy ludzie:
1. Będą zarzucać Cię negatywnymi opiniami na temat oferowanego przez Ciebie produktu (nie jest dobrze)
2. Będą zgłaszać swoje uwagi lub propozycje usprawnienia produktu/obsługi klienta (jest znacznie lepiej – zależy im na poprawie Twoich usług – może będą korzystać?!)

Tego typu uwagi możesz podzielić na dwie kategorie:
1. Znasz sprawę i potrafisz sobie poradzić z odpowiedzią na zarzut/propozycję (odpowiadaj wtedy od razu!).
2. Temat nie jest Ci znany – za wysoki poziom szczegółowości lub zarzut/pytanie słyszysz po raz pierwszy

Co zrobić w drugiej sytuacji? Wróć do tytułu wpisu :)

Dobrym sposobem jest zapisanie sobie na kartce uwag, które powtarzają się. Zrób to od razu, gdy kilka osób zgłosi swoje uwagi. Ludzie zauważą, że poważnie traktujesz ich informacje zwrotne. Oczywiście jeśli zarzuty były uzasadnione wykorzystaj te notatki i przekaż je do osób odpowiedzialnych w Twojej firmie za dany produkt a jeśli sam jesteś sobie sterem, żeglarzem i okrętem, pomyśl co należy usprawnić i co zmienić w usłudze/produkcie aby podobne sytuacje nie powtórzyły się.

Aby zrobić jeszcze lepsze wrażenie możesz dopytać najbardziej aktywne osoby o szczegóły propozycji. Możesz zebrać numery telefonów lub adresy mailowe od zainteresowanych tematem uczestników prezentacji. Poinformujesz ich później o losach ich propozycji i uwag.

Jeśli pretensje uczestników pokazu są nieuzasadnione to… wiesz co masz później zrobić z zapisaną kartką!

Share on Facebook
Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Zostaw komentarz

Imię:

Strona www:

Treść komentarza: